V českém znění opět učinkují: Zdeněk Mahdal, Irena Hrubá, Dana Pešková!
Opravdu jsme pana Balcárka přechválili, prosím ať se vrátí starý dobrý Jiří Balcárek s perfektně obsazenými dabingy. A nebo ať v Pro-Time dávají práci lepším režisérům.
TOP HERCI: Filip Švarc, Ladislav Cigánek, René Slováčková, Anna Suchánková
TOP STUDIA: LS Productions, Studio Virtual, ČT, Petrásek, Barrandov
Klára Jandová, Rudolf Kubík a pánové Horákové jsou snad taky pomalu v každým jeho dabingu. Díkybohu, že je Kateřina Petrová v agentuře, jinak i ona by tu měla roli jistou.
Naposledy upravil(a) Sagres dne 17 srp 2015 13:08, celkem upraveno 1 x.
To není jen o M. Žákové, ta bohužel tedy zrovna nebyla v každém dabingu z Auvitu, tak jako všudypřítomné K. Petrová (do května 2014) a D. Pešková u p. Balcárka. Já chápu, že každý režisér má své oblíbence, ale tohle už bylo a je na hlavu. Přestože se v Auvitu také točili někteří dabéři dokola, pořád to byli dabéři s velkým D a hlavně jich bylo daleko více a dodržovaly se tam +- i věkové hranice. Dokonce občas se tam mihl i hlas nějaké dabingové veličiny (Haničinec, Brzobohatý, Moravec, Dvorská, Stašová, Kostka, Sejk...) A koho zajímavého, třeba i jen výjimečně, obsadí p. Balcárek dnes? S prominutím, paní Pešková má hlas jako kdejaká moje sousedka a já jako divák nerad v dabingu poslouchám takovéto obyčejné, ničím nezajímavé a tuctové hlasy (a ještě k tomu na starších herečkách) jenom proto, že jsou patrně nějak více spjaté s režisérem. I v počinech V. Veselé, která také neobsazuje moje oblíbenkyně, se hodně opakují dabéři a dabérky, ale pořád si ty její dabingy dle mě udržují o něco vyšší úroveň než ty p. Balcárka z posledních 2 let. Je vidět, že si s výběrem dá větší práci, i když má asi stejně limitované možnosti jako on. Pan Balcárek samozřejmě uměl točit velmi kvalitní dabingy, ale pak na to nějak vyzrál tím, že sice obsadil 2-3 hlavní role podle žebříčků DF a zbytek rozhodil mezi své "favoritky a favority". A i tak se tady pak na něj pěly ódy, tak proč by si měl nějak extra dávat záležet na vedlejších rolích. A dnes už nedělá ani to! Takže ne, není to stejné a pro mě jsou jasným favoritem dabingy p. Tichého staré cca 15 let i 20 let než podobné tristní počiny současnosti!
A asi by bylo vhodné se věnovat i doplnění, která tu delší dobu neděláš, vyhlášením anket, se kterými se také neobtěžuješ a reagovat v tématech, která jsi přesunul do koše.
Naposledy upravil(a) Sagres dne 17 srp 2015 19:27, celkem upraveno 5 x.
Chudák pan Balcárek, nechte ho žít. Tohle dělají všichni režiséři. Každý režisér má nějaké své oblíbence a lidi, se kterými se mu nepracuje dobře. Někdo má ten kroužek trochu užší, někdo trochu širší, ale mají ho úplně všichni a stejně tak tomu bylo i v dobách K. M. Walló, ten taky točil na hlavní role neustále stejné herce. Takže to je dost bez předmětné. Je asi jasné, jak to je, když muž-režisér má ve svých dabinzích neustále stejnou ženu. Honoráře těch nehereckých profesí nejsou nijak úžasné, tuplem to platí u úprav, obsazení partnera je logická možnost, jak si přilepšit. Dělají to i zde chválení VŽ nebo MCH (+děti). Pokud jde jen o menší role, tak to snad nemůže nikomu moc vadit.
No, vzhledem k tomu, že mi to pan Vitvar poslal omylem i s nevymazanými honoráři tvůrců, myslím, že jako režisér a úpravce v jedné osobě si přijít na tolik peněz za jeden den, není důvod k tomu si přilepšovat obsazováním partnera. No dabing je opravdu pohádková práce.
Když vidím, třeba honorář překladatele u tohoto filmu, tak by ten překladatel musel za měsíc přeložit mnoho filmů, aby se uživil. V dabingu peníze jsou, a prý že ne Takže to, že se neobsazují agenturní herci kvůli tomu, že mají přemrštěné honoráře je kec. Peníze jsou, akorát se neumějí správně použít.
Neberte to jako kritiku studia Pro-Time, ani pana Balcárka, je to vlastně reakce na Dana, s tím, že je ekonomičtější, když režisér obsadí i partnera. Jen se snažím ukázat, že to není úplně potřeba.
TOP HERCI: Filip Švarc, Ladislav Cigánek, René Slováčková, Anna Suchánková
TOP STUDIA: LS Productions, Studio Virtual, ČT, Petrásek, Barrandov
A upřímně, kdyby ten dabing byl perfektně obsazený, tak by se něco změnilo? Vzhledem k tomu, že se Dabingórům změnilo na vychvalování Virtualu a ČT, tak podle mě ne. Z ostatních dabingů se tady dělají přinejlepším nadprůměrné záležitosti (i když vzniká plno vynikájících dabingů, ale na ty se potom taky nadává, protože nejsou z Virtualu a ČT). To že pak Virtual drze vymění herce v rozjeté sérii (ne vážně může LS potvrdit ten recasting Iron Mana nebo to tvrdí Virtual?) a ještě jim za to tady každý tleská ve stoje, je krásný příklad.
Tohle není obhajoba pana Balcárka, to je jenom konstatování faktů. To že se u režisérů opakují herci může být taky protože se točí víc filmů najednou, mohou být prázdniny atd. A to platí u všech režisérů mimo Virtual a ČT.
A krize by možná byla za náma, kdyby se v kolektivní akci nesnažili prosadit individuální ceny - kdyby ta agentura stanovila jednu cenu za repliku, tak věřím, že by se to hnulo už dávno. Pokud jim jde o kvalitu dabingu (kterou ale až na 2-3 herce v rozhovorech ostatní zmiňují jen tak mimochodem, ale peníze zdůrazňují vždycky), tak by to neměl být problém.
DAN K. píše:...obsazení partnera je logická možnost, jak si přilepšit. Pokud jde jen o menší role, tak to snad nemůže nikomu moc vadit.
Možná, ale začíná to pozvolna a nenápadně vedlejšími rolemi, pak např. přes Emily Watson a posléze dostanou třeba i Sharon Stone? Tak jako si VŽ bez skrupulí obsadí svoji partnerku na herečku v HLAVNÍ roli, která už své spjaté dabérky dávno má viz. Zničující střet
Naposledy upravil(a) Sagres dne 17 srp 2015 23:11, celkem upraveno 8 x.